rubbostubb.nu

Entreprenadtjänster och företagande

Även lokala företag satsar digitalt

I dagens affärsvärld så spelar det inte längre någon direkt roll om du enbart driver en lokal verksamhet eller ett internationellt företag, det är ändå viktigt att synas i olika digitala sammanhang, om än inte i samma utsträckning.

Syns du inte så finns du inte

Blickar man tillbaka enbart något årtionde så var det då inte lika vanligt att lokala företag såg till att finns närvarande på olika digitala plattformar med sin marknadsföring. Idag ser dock läget helt annorlunda ut och faktum är att det numera är lite av ett måste att synas i dessa sammanhang, om man vill maximera sina affärer och således också sin slutgiltiga vinst.

Förändrat köpbeteende

Anledningen är helt enkelt att köpbeteendet hos kunderna har kommit att utvecklas i denna riktining, vilket gör att det idag är allt annat än ovanligt med att det man man börjar med är att Googla efter en viss vara eller tjänst, innan man någonting annat. När man väl fått fatt i den information man var ute efter skrider de flesta sedan till verket genom att köpa något direkt på nätet, ringa, mejla eller besöka företaget i egen hög person.

Undvik förlorad potential

Utan närvaro i sammanhang som dessa så är alltså chansen stor att man går miste om potentiella kunder eller större och mindre affär av olika slag. Det är nämligen också så att många företag Googlar och ser annonser på allt från Instagram till Facebook, något som bara gör det otroligt dumt att inte ta del av den kaka som denna digitala närvaro kan komma att generera.


Designed by Ali Han